Friday 28 December 2012

Perubahan yang ekstrem

Assalamualaikum,

Hye bloggerians. Perasan tak. Perasan tak. Perasan tak. Banyak gila perubahan dekat blog kitew. Yeah ! It changed a lot. Macam dari seekor blog yang burok lagi huduh. Bertukar kepada sebuah blog yang hamat lawa dan cantik gitu. See. Dari seekor bertukar ke sebuah. Perubahan yang sangat ekstreem. *aku memang saja tulis statement ni nak bagi para bloggerians ni muntah. Muahahaha. Aku tahu blog aku hamat cantik. Muahahha.

Okay ! Antara perubahan yang aku dah buat, Header, sidebar tittle, copyright, Circle hover, gambar korea gerak-gerak. Weee. Suka-suka. 

Okay ! Apa motipnya aku letak circle hover ni ?


Kalau setakat nak tulih welcome. Okay. Actually, aku terbukak satu blog ni. Aku nampak di letak circle hover ni dekat sidebar dia. Tapi dia punya lagi lawalah kan. Dan besar. Walhal aku punya sidebar kecik ja. Tapi aku tetap nak tampal jugak bendaalah ni dekat sidebar aku. Tak kira. Nak juga. 

So, cari punya cari. Macam-macam keyword aku tulis. Bila aku hampir putus asa dan malas nak cari baru dia datang. Barulah aku jumpa tutorial tu. Apa lagi, dah ada depan mata. Aku pun try lah buat. Try, try dia besar. Tak muat pulak dengan size sidebar aku yang 250 ja. Penat godek-godek code. Baru aku jumpa yang sesuai dengan blog aku. 

Nak tampal jugak benda ni kat blog korang. Sila ke tutobies ni atau korang nak banyak design lagi, pergi sini. Kalau korang pergi link kedua. Dia punya size hover agak besar.Tapi banayk design weollls. Aku sendiri pun tak tau nak adjust macam mana. Tapi kalau korang nak jugak. Silalah besarkan belog korang. Ataupun godek code tu sendiri. 

Gambar gerak-gerak...Weeee. 
Aku usya, banyak gila blogskin pakai gambar gerak-gerak. No wonder lah kalau semua blogskin namapak comel ja. So, untuk mencomelkan blog aku macam blogskin jugak. Maka, bersengkang matalah saya mencari gambar gerak-gerak itu. Aku jumpa dua tu ja yang lawa. Tu yang terus rembat. Makin comel pulak sidebar aku. Wahahahha. 

Aku pakai gambar snsd ja pun. Haha

Maybe ni lah perubahan yang terakhir sebelum melangkah ke tahun depan. Ye lah, tahun depan aku tak boleh bukak blog selalu. So, aku nak tinggal blog ni dalam kedaan yang comel. So, nanti aku tak gaduh nak edit lagi. 

Hmmm. Makin banyak tulis, makin banyak lah typonya. Jadi, sampai sini sajalah tulisan saya buat kali ni. 

Assalamualakum.

p/s Aku tak guna blogskin. Hanya denim template. Walhal denim template memang tak dak dah sekarang. Padahal pakai denim template lah best. Senang nak edit. Nak code denim ? SINI



Song : All my love is for you
Artist : SNSD

Song : Time Machine
Artist : SNSD


No comments:

Post a Comment