Friday 18 January 2013

Homework

Assalamualaikum,

Annyeonghaseyo ! Rindu bloggggggggggggggggggggggg. Rindu sangatttttttttt. Tu diah. I online you. ahahahahahaha. So, i was 17 now. To many beban yang i rasa kena pikul. SPM ni boleh buat aku mati lemas, stress. 

This whole week aku lansung tak study. Homework pun aku tak ambik pusing lansung. Mana sempat aku sentuh. Mana yang aku dah mindset sangat susah memang aku tak kan buat punya. Jahatnya aku. Tapi.......

After four years, barulah aku bersama dua kawan yang lain kena duduk di hadapan lelaki. You know lah kan. Tak selesa wey. Rasa macam haishhh. Then. i ni dengan malas nak buat homework bagai, dierang pun satu geng dengan I but......Bila dierang tanya " Fizah, mai tengok homework akaun sat " Me : " Weyh, taksiap lagi lah ". Dierang macam tak percaya, as they were believe that girls adalah sangat rajin. Bila i bukak buku, then show the blank page, dierang like " aku ingat hang rajin "

Shit. Malu , geram semua ada kat depa. First, malu lah. As dierang dah letak kepercayaan kalau budak perempuan sangat rajin, tapi bila tengok my homework selalu tak siap. Second, geram. Ye lah, mana tak nya sesuka hati ja nak kata kau ni pemalas. Kalau korang rajin. buat lah sendiri. 

Kenapa aku tak buat homework . Aku rasa aku dah jot down the reasons kat atas. Tapi, banyak lagi alasan nya. Alasan pertama, me don't have time. Ohmaigad. Tak cukup masa. Yes you are. Bukan satu homework ja yang i ada setiap hari. Kalau sehari ada 4 subjek. Dan kalau empat-empat subjek tersebut ada homework. Le' me akan buat yang mana yang ada pada hari berikutnya. Yang lain I postponed kan ja. Tapi, bila dah postponed, ia semakin lama semakin menggunung. Sampai tak sempat-menyempat untuk menyentuhnya. 

Alasan kedua, as apa yang aku dah tulis pada awalnya, kalau mind set aku dah kata subjek tu susah. Memang aku takkan sentuh lansung homework tu. Or else, aku cuma copy soalan ja. Yang jawapan, aku tunggu cikgu. 

Gila bebal aku ni. Macam pelajar yang tiada wawasan ja. Macam mana nak maju. Ye dak ?

Sebenarnya, salah satu azam aku lah kan. Yang aku ada tulis dalam diary aku. Aku bertekad untuk jadi pelajar yang berdisiplin. Mean yang selalu siapkan homework segala bagai tu lah. Tapi apa ? 


Me wanna change. To be a better person starting from now on. InsyaAllah.

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment