Friday 5 October 2012

Five Things That I Love The Most

Assalamualaikum,


 

Heh ! Ni tajuk essay exam BI yang  lepas. Senang punya soalan. Soalan tanya things. Betul-betul punya benda aku bagi. 

Sekarang aku nak cerita the real things yang aku suka gila. Kalau dalam exam tu hanya imaginasi seorang kanak-kanak ribena. Dalam Exam aku letak semua barang-barang yang aku nak, bukan yang aku ada. Antaranya 

A silly book yang bertajuk " Magical Curse ". Actually time tu aku panik. Sebab aku gelabah. Errrr. So, aku nak satu tajuk buku yang sangat unique. Tetiba pulak masa exam tu, entah  macam mana ka aku teringat gambar kat Disney Chanel tu. The princess and frog. Aku teringat akan sumpahan putera raja tu jadi Frog. Terus kepala otak aku duk fikir perkataan Curse. So, aku tulislah. Tapi, sebab nak bagi cantik sikit aku tambah lah perkataan Magical. 

Second, Gam tangan GUCCI. Whateverrrrrr, Tetiba nak berangan ada jam mahal. Tak boleh ?

Third, Laptop VAIO. Pink edittion. Terpesona wey aku tengok laptop tu dekat Harvey Norman. Rasa macam nak bawak balik ja. Tu la, sapa suruh tak nak belajar masa PMR dulu. Kalau got straights A dah konfem-konfem laptop VAIO tu dah jadi milik I.  Haiyaaa. Nevermind, the past is past.


Keempat, Handbags BUM. Yang ni aku tak tau kenapa. Maybe masa tu panic sangat sampai ingat satu handbags punya brand ja. Habis segala Prada, Polo, semuanya aku tak ingat dah time tu. 

Last, Hadiah dari BFF aku, Kiera. Sejak bila pulak kawan aku nama Kiera ni. Actually, aku nak ja letak nama bestpreng aku. Tapi, dalam essay aku tu, BFF aku meninggal. Ye lah. Sebab nak bagi effect kesyahduan sikit. Takkan lah aku nak tulih nama kawan aku kot. 


Jadi. Di sinni saya nak menceritakan benda yang betul-betul i love the most. Bukan imaginasi lagi dah.

1. BlackBerry Smartphone. Smartphone yang aku idam-idamkan selama ni. Finally i got it. 

2. Laptop ACER. ACER ya tuan-tuan dan puan-puan dan tak lama lagi akan bertukar menjadi COMPACT. Bukanya Laptop VAIO pink edittion tu. Tak pa. Satu hari aku akan dapatkan jugak. Tak kira. 

3. Segala novel yang aku beli. Yah ! Lagi bagus aku suka novel daripada a silly book with the tittle 'Magical Curse"

4. Semua barang make-up I . Tanpa make-up muka aku macam mayat hidup. Pucat. 

5. Jam tangan. Even jam tangan tu dah lunyai. Tapi, masih mengharapkan kalau my dad akan beli baru. Pleaseeeee. 


Sekian.

Bye !

No comments:

Post a Comment