Wednesday 19 December 2012

Takut Part 1

Assalamualaikum,

Wohooo ! Siyes kemain takut aku dengan result PMR yang lansung takdak kena mengena dengan aku sampai tulis entri. Haha. That's not the point.

Takut yang aku maksudkan ialah takutlah. Takut yang berkaitan. Okaylah. Aku mengaku yang aku seorang penakut. Haha. Keluar dah point dia. 

Kenapa Aku Takut Hantu/Puntianak/Momok/Gemok ehh ? 

Kau ? Kau tak takut hantu ? Gila weh. Memang lah kita tak boleh takut pada hantu dan hanya perlu takut pada Allah S.W.T. Tapi.........tapiiii.....penakut tetap penakut. 

Aku seorang insan yang lemah. Bahaha. Ayat cliche habis. Kalau nak dibandingkan antara aku dengan adik beradik yang lain. Aku paling lemah semangat. Tak tahu kenapa ? 

Al kisah pertama.

Aku kan tinggal dekat rumah Flat ja. So, aku tinggal kat tingkat dua. MakCik aku tinggal kat bawah sekali. Sekali-sekala aku pergilah rumah dia. Sajalah kan. Ziarah-menziarahi, tak gitu. Haha. Pada suatu hari, makcik aku disyakkan mengandung. Hamboi. Masa tu pulak tok aku ada kat sini. Tok aku ajak teman pi rumah makcik aku tu. Aku dengan tinggal segala homework bersepah atas katil terus lari ikut tok aku turun bawah. Sampai ja, aku dengar adik aku laung pada atas. Suruh tunggu. Dasyat suara adik aku. Masa tu kami budak ja lagi. Aku cakap kat tok. 
"Tok pi lah masuk dulu, nak tunggu adik sat"

Lepas ja tok aku masuk adik aku pun turunlah kan. So, kiterang masuk dalam rumah. Ada pakcik aku tengah buat kerja kat hall. Pakcik aku cakap makcik ada dalam bilik dengan tok. Adik aku dah pi dulu. Aku pun follow lah dari belakang. Makcik aku of course lah ada dekat master room. Then, kat tepi master room tu macam ada bilik kosong. Kira siap lah dengan katil bujang semuakan. Maybe bilik tetamu. Makcik aku tu takdak anak lagi masa tu. Sebelum masuk dalam bilik makcik aku tu aku rasa macam ada orang tengah pandang aku. Aku ingat kot-kotlah bilik tu ada orang ka. Maybe ada tetamu datang ka. Aku paling belakang, macam sekali imbas ja aku rasa aku nampak seseorang. Terus aku blah lah. Masuk dalam bilik makcik aku dan duduk diam-diam. Lepas beberapa minggu, Makcik aku pindah. Dia kata dia selalu kena kacau masa tinggal kat situ. 

Al kisah kedua

Masa tu aku darjah enam. Masa darjah enam ni pulak tempat duduk aku selalu berubah-rubah. Sebab, bila cikgu practical bertukar maka tempat duduk kiterang pun bertukar katanya kena duduk dalam kumpulan. Pada suatu ketika aku kena duduk tepi tingkap. Okay ! Nevermind. Duduk je lah kan. Seronok jugak sebab kelas aku kan tingkat atas sekali. Sejuk ja angin sepoi-sepoi bahasa. Nak dijadikan cerita. Masa tu waktu apa tah. Aku dan kawan-kawan yang lain sibuk buat kerja yang cikgu bagi. Tetiba aku tak faham ? aku pergi tanya kawan sebelah. Dia pun tak tau jugak. Aku pandang balik buku aku. 'Aik, awat takdak jawapan ?" (Bahahaa....aku yang tak buat). 


Untuk mendapat ketenagan. Aku ni nak ja pandang ke luar tingkap. Tapi, sebelum aku pandang. Aku dah nampak macam orang lalu. Aku nampak guna ekor mata aku ja lah. Tapi, aku chill .Korang dah nampak kepelikannya ?. Yesss. Aku tak rasa apa-apa lagi time tu. Last aku kalih jugak. Mata aku ikut ja orang tu jalan. Sampai dekat hujung. Hilang ! Maybe dia belok kot. Maklumlah kan kelas kiterang hujung sekali. Tapi, aku rasa aku tak pernah nampak 'orang' tu. Atau 'pakcik' tu kat sekolah aku. Maybe pekebun baru. Aku tanyalah kawan sebelah. Sebab dia agak peramah. Maybe dia kenal dengan 'pakcik' tu. 

" Na, kau ada nampak 'pakcik' tadi ? Siapa eh ? Pekebun baru ?" 
" Fiza, kelas kita tingkat tiga. ! "
 " Hah "

Lepas tu aku ceritalah dekat kawan aku pasal apa yang aku nampak. Then aku tanyalah kawan-kawan yang duduk tepi tingkap jugak. Dierang kata "tak nampak pun". Canchubelivit. Apa yang aku nampak ?

Sebab 'kejadian' ni lah aku takut dengan hantu/puntinak/momok dan gemok. Muahahahah.

Fuhh. Sampai sini saja meyh. Aku malas nak story banyak sangat. Nanti ingat habis semua lagi kacau. Entah aku yang tak boleh tidur. Oh yeah ! Aku pakai kata ganti nama 'aku' dalam entry ni. Biar nampak hardcore sikit.

p/s Hari ni kazen aku ada dua yang ambik result PMR. Sorang pulang dengan senyuman, sorang lagi pulang dengan kehampaan. Nevermind dik. Try the best untuk SPM pulak. nah ! Meh sini kita chill.


Song : I knew you were trouble
By : Taylor Swift leplep. Haha. 

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment